يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو دیباچه با بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه " زرخ واش"

دیباچه - دینا محمدی: فیلم کوتاه زرخ واش" به کارگردانی علی فرجام ضمن به تصویر کشیدن زندگی جوانی در روستا به واکاوی برخی خرده فرهنگ ها که ریشه در باور و اعتقادات بعضی افراد روستانشین دارد،می پردازد.

محمد حسین صفری بازیگر فیلم کوتاه " زرخ واش" در گفت و گو با دیباچه گفت: "زرخ واش"فیلم سختی از منظر لوکیشن و فضا بوده و این فیلم در فرم و فضاسازی به گونه ی وحشت، نزدیک شده است و این اثر، اولین تجربه جدی کارگردان فیلم به لحاظ حرفه ای بوده ولی تلاش شده است تا اثر قابل قبولی برای پخش در جشنواره های جهانی به لحاظ موضوع و فرم آماده شود.

صفری که به تازگی، جایزه اول جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت را از آن خود کرده، بیان کرد: تولید فیلم بومی سخت است بخصوص زمانی که قرار باشد هم به موضوعات اجتماعی روز، در فضای بومی و محلی پرداخته شود و هم  مباحث محلی و اینکه بخواهیم ژانر وحشت را تجربه کنیم؛ این ژانر در ایران چندان موفق نبوده و به لحاظ ساخت،  تولید و حتی ساختار هنری، نیازمند تمهید اساسی است تا بتوان از این سبک به عنوان ژانری خوب، استاندارد و قابل قبول در سینمای ایران یاد کرد.

کارگردان فیلم مستند "خویشاوندان باد" یادآور شد: من با یک تیم جدید در مرحله دوم فیلمبرداری به این مجموعه جوان اضافه شدم تا طراحی های تازه ای که برای فضای برنامه و قصه چینش شده بودند را بازی کنم.

من همیشه کنار دوستانم هستم، دغدغه ی کمک دارم و در فضای فیلم کوتاه به خیلی از دوستانم بدون چشم داشت کمک کرده ام و اعتقاد دارم باید دست جوانان را گرفت و حمایت های همه جانبه ای انجام داد چون در این صورت خواهیم توانست آثار قابل توجهی  را به خصوص از سوی جوانان فیلم ساز که به صورت شخصی و مستقل در عرصه تولید فیلم فعالیت می‌کنند تا در ویترین تولیدات نمایشی به یادگار گذاشت.

صفری در ادامه گفت: علی فرجام کارگردان جوان فیلم در حوزه ی تئاتر هم فعال بوده و کار می کند آشنایی بنده با او هم در فضای تئاتری شکل گرفت.به امید خدا فیلمنامه ی تازه ای را در آينده ی نزدیک با همین گروه جوان، جلوی دوربین خواهیم برد که فیلمنامه ی آن را بنده به رشته تحریر درآورده ام.

وی در خصوص دیگر فعالیت خود در عرصه هنر اظهار داشت: من در حال حاضر علاوه بر بازی در نمایش "سه پوزه سه سر"،  نقش راوی را در "اپرت موسی و شبان" به کارگردانی پرواز همای برعهده دارم که در شهرهای مختلف ایران در قالب تور زمستانه اجرا می شود.

علی فرجام کارگردان این فیلم کوتاه گفت: هم اکنون این پروژه با همت دوستان مسیر تولید را پشت سر گذاشته و ماجراهای خود را در لوکیشن هایی همچون طبیعت بکر و زیبای شهرستان های "فومن" و "شفت" به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: تولید پروژه با عواملی بالغ بر ۴۰ نفر به مدت ۴ روز طول کشید. "زرخ واش" با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سوره و جمعیت هلال احمر شهرستان فومن و تعداد کثیری از هنرمندان بومی و غیر بومی به پایان رسید.

فیلم در حال حاضر در مرحله تدوین است و رافکات اولیه  آن آماده شده تا برای موسیقی،  صداگذاری و اصلاح رنگ برود.
مجری طرح این پروژه بهزاد مجیدی و تهیه کنندگی کار را علی فرجام بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی پوستر فیلم به نسرین یگانه زاد سپرده شده است که پیش از این پوستر چند فیلم از آثار محمد حسین صفری از جمله فیلم های بلند  "شاهیر"، "اتاق سفید" و "تل بادام" را طراحی کرده و در چند جشنواره حضور داشته است.

برچسب ها: زرخ واش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳