دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
آلبوم بمرانی که پیش‌تر اعلام شده بود بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود، با عنوان «گذشتن و رفتن پیوسته» به بازار موسیقی عرضه می‌شود.




دیباچه: گروه بمرانی به سرپرستی بهزاد عمرانی قرار است سومین آلبوم رسمی گروه را منتشر کند و پیش از این بهزاد عمرانی در گفت‌و‌گو با دیباچه اعلام کرده بود این آلبوم بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود اما دقایقی پیش اعضای این گروه درباره نام این آلبوم به توافق رسیدند و نام این آلبوم «گذشتن و رفتن پیوسته» تعیین شد.

این عبارت قسمتی از شعر قطعه‌ای با نام «تو خیلی دوری» است که گروه بمرانی چند هفته‌ پیش آن را در فضای مجازی به صورت تک‌آهنگ در فضای مجازی منتشر کرده  بود.

635689274938415315

 

گروه بمرانی ابتدا با خوانندگی و نوازندگی بهزاد عمرانی کار خود را در سال ۸۷ آغاز کرد. بهزاد عمرانی، خواننده و گیتاریست که بمرانی را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرده بود، پس از اجرای چند برنامه فردی در سال ۸۹ با مانی مزکا، سازدهنی و ترومبون، و جهانیار قربانی، گیتار الکتریک آشنا شد که نتیجه این آشنایی، تشکیل گروه موسیقی بمرانی بود. بعدها کیارش عمرانی به عنوان نوازننده گیتار باس و آبتین یغماییان به عنوان نوازنده درامز به گروه اضافه شدند و اعضای اصلی بمرانی در قالب یک گروه موسیقی تجربی و مستقل شروع به فعالیت کردند.

 

2

 

ساخت و اجرای چند قطعه موسیقی تا سال ۹۰ منجر به جمع آوری و ارایه آنها در آلبوم غیررسمی با نام «جورابهای لخت» شد. ساخت تیتراژ برای فیلم مستند «میراث ناپدری» به کارگردانی «نیما مهدیان» و فیلمهای سینمایی «زاپاس» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و خواب‌زده‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی از دیگر فعالیت بمرانی در حوزه سینما است. کار با سجاد افشاریان با نوازدگی و بازیگری در نمایش «ننه دلاور بیرون پشت در» (سال ۹۲) و اجرای پرفورمنسی در تئاتر «ایران استرالیا» (سال ۹۳) ادامه پیدا کرد و این همکاری و سلیقه مشترک باعث شد سجاد افشاریان به عنوان مدیر هنری همراه بمرانی شود.

نشر چکه در سال ۹۲ آلبوم کودک خود را به بمرانی سفارش داد. این آلبوم که تولید و رونمایی از آن نزدیک به یک سال به طول کشید به عنوان اولین آلبوم سفارشی بمرانی در شهریور ماه ۹۳ رونمایی و به مخاطبین عرضه شد که به عنوان یکی از معدود آثار تولید شده در حوزه موسیقی کودک، با استقبال خوبی مواجه شد.

همچنین سال ۹۳، سال حضور بمرانی در صدا و سیما بود که از شاخص ترین آنها می توان به اجرای زنده در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان اشاره کرد. این اجرا که با استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه صورت می گرفت، به‌دلیل نگاه متفاوت به ادوات موسیقی توسط بمرانی، مورد استقبال بسیاری از مخاطبین و منتقدین قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرد. در همین سال بود که بمرانی ضبط و آماده سازی «مخرج مشترک» اولین آلبوم رسمی‌اش را در استودیو صبا شرع کرد و سرانجام ۹ خرداد ماه ۹۴ در «خانه وارطان» تهران و در حضور مخاطبینش پرشمارش از آن رونمایی کرد.

 

3
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳