دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
 

 

آلبوم جدید گروه بمرانی بعد از ماه رمضان منتشر می‌شود.

دیباچه: بهزاد عمرانی، سرپرست گروه بمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد این روزها با جدیت زیادی در حال تلاش برای آماده کردن قطعات و کامل کردن آلبوم جدیدمان هستیم و به احتمال زیاد این آلبوم تا عید فطر آماده انتشار می‌شود.

خواننده و سرپرست گروه بمرانی اضافه کرد: البته می‌توانستیم تا پیش از ماه رمضان این آلبوم را آماده کنیم اما با توجه به اینکه وسواس زیادی روی کیفیت قطعات داریم، می‌خواهیم تنظیم و میکس و مسترینگ آلبوم را با دقت بیشتری انجام دهیم بنا بر این انتشار آلبوم جدید به بعد از ماه رمضان موکول می‌شود.

او درباره قطعات آلبوم جدید بمرانی و تک‌آهنگ‌هایی که بعد از آلبوم «مخرج مشترک» در فضای مجازی منتشر کرده بودند توضیح داد: قطعات «شب یلدا»، «تو خیلی دوری» و «پپرونی» که بعد از آلبوم اولمان به صورت تک‌آهنگ منتشر کرده بودیم‌‌، با اجرا و تنظیم جدید در آلبوم قرار می‌گیرند و طبیعتا قطعات جدیدی هم در آلبوم گنجانده می‌شوند اما هنوز نامی برای این آلبوم انتخاب نکرده‌ایم.

گروه بمرانی ابتدا با خوانندگی و نوازندگی بهزاد عمرانی کار خود را در سال 87 آغاز کرد. بهزاد عمرانی، خواننده و گیتاریست که بمرانی را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرده بود، پس از اجرای چند برنامه فردی در سال 89 با مانی مزکا، سازدهنی و ترومبون، و جهانیار قربانی، گیتار الکتریک آشنا شد که نتیجه این آشنایی، تشکیل گروه موسیقی بمرانی بود.

گروه سه نفره بمرانی از سال 89 اجراهای پژوهشی و کافه‌ای خود را آغاز کردند و در ادامه آرش عمرانی، کیبورد در اجراهای پژوهشی به گروه پیوست و بعدها کیارش عمرانی به عنوان نوازننده گیتار باس و آبتین یغماییان به عنوان نوازنده درامز به گروه اضافه شدند و اعضای اصلی بمرانی در قالب یک گروه موسیقی تجربی و مستقل شروع به فعالیت کردند.

ساخت و اجرای چند قطعه موسیقی تا سال 90 منجر به جمع آوری و ارایه آنها در آلبوم غیررسمی با نام «جورابهای لخت» شد. ساخت تیتراژ برای فیلم مستند «میراث ناپدری» به کارگردانی «نیما مهدیان» و فیلمهای سینمایی «زاپاس» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و خواب‌زده‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی از دیگر فعالیت بمرانی در حوزه سینما است. کار با سجاد افشاریان با نوازدگی و بازیگری در نمایش «ننه دلاور بیرون پشت در» (سال 92) و اجرای پرفورمنسی در تئاتر «ایران استرالیا» (سال 93) ادامه پیدا کرد و این همکاری و سلیقه مشترک باعث شد سجاد افشاریان به عنوان مدیر هنری همراه بمرانی شود.

نشر چکه در سال 92 آلبوم کودک خود را به بمرانی سفارش داد. این آلبوم که تولید و رونمایی از آن نزدیک به یک سال به طول کشید به عنوان اولین آلبوم سفارشی بمرانی در شهریور ماه 93 رونمایی و به مخاطبین عرضه شد که به عنوان یکی از معدود آثار تولید شده در حوزه موسیقی کودک، با استقبال خوبی مواجه شد.

همچنین سال 93، سال حضور بمرانی در صدا و سیما بود که از شاخص ترین آنها می توان به اجرای زنده در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان اشاره کرد. این اجرا که با استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه صورت می گرفت، به‌دلیل نگاه متفاوت به ادوات موسیقی توسط بمرانی، مورد استقبال بسیاری از مخاطبین و منتقدین قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرد. در همین سال بود که بمرانی ضبط و آماده سازی «مخرج مشترک» اولین آلبوم رسمی‌اش را در استودیو صبا شرع کرد و سرانجام 9 خرداد ماه 94 در «خانه وارطان» تهران و در حضور مخاطبینش پرشمارش از آن رونمایی کرد.

 

2 Bomrani-Band-Pepperoni-mp3-image 4 3
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳