يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 19 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

«بهنام محمودی» کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» درخصوص تحلیل نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ اظهار کرد: تیم ملی والیبال با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد که یکی از ضعیف‌ترین نتایج تیم ملی والیبال در ادوار گذشته این مسابقات به شمار می‌رود. حضور در این جایگاه بدترین عملکرد ما بود؛ این در حالی است که ما سال ۲۰۱۹ در جایگاه پنجم مسابقات بودیم. در مجموع والیبال ایران چند سالی است که از نظر کمی و کیفی اُفت کرده است.

بازیکنان تیم‌ملی نقشی در ناکامی تیم‌ملی والیبال ندارند/ سیاست‌های غلط فدراسیون باعث افت والیبال شده است

وی افزود: متاسفانه سیاست‌های غلطی که در فدراسیون حاکم است مانع پیشرفت این رشته شده است. در این چند سال، هر منتقدی که حرف زده و راهکاری داده را کنار گذاشتیم، چون اکثرا مدیران ما از نقد می‌ترسند. در کنار این ما در بحث جوانگرایی هم مسیر درستی را طی نکردیم، لیگ را به بدترین شکل برگزار می‌کنیم، در طول این مدت بازیکنان شایسته ما مانند مجرد، یلی، صالحی، کریمی آسیب دیدند که دلیل آن شیوه برگزاری نامناسب لیگ بوده که اثرات آن را در تیم‌ملی هم به هر شکل می‌بینیم. تقریبا برای آماده سازی تیم‌ها هیچ برنامه مدون و خاصی در فدراسیون وجود ندارد. همه این موارد دست به دست هم داده تا والیبال ایران در چند سال اخیر از آن جایگاهی که شایسته آن است فاصله بگیرد. هنوز هم فرصت برای جبران است، ولی به شرطی که دوستان در فدراسیون عوام فریبی را کنار بگذارند و واقعیت‌ها را بپذیرند.
بازیکن سابق تیم ملی در واکنش به اینکه شما در زمان برگزاری مسابقات با وجود عملکرد ضعیف تیم ملی اعتقاد به حمایت از کادرفنی و ملی‌پوشان داشتید، اما حالا نظرتان تغییر پیدا کرده است؟ توضیح داد: نه همچنان معتقد هستم که تیم باید مورد حمایت خانواده والیبال و حتی مردم باشد. چرا که بازیکنان ما کمترین سهم را در این ناکامی داشتند. اینکه لیگ بد برگزار میشود و بازیکن آسیب می‌بیند مقصر چه کسی است؟ بازی تدارکانی خوبی فراهم نمی‌شود، مقصر بازیکن است؟ سهم بیشتر این ناکامی مدیریتی است که ما باید برای ترمیم آن بخش کاری کنیم. پتانسیل والیبالیست‌های فعلی ما همین بوده، ولی مهم است که ما چطور این ورزشکاران را درست تعلیم دهیم، مانند کاری که ولاسکو در زمان حضورش در تیم ملی ایران انجام داد.
این کارشناس والیبال در واکنش به صحبت‌های بهروز عطایی مبنی بر اینکه که مردم در مقابل نتایج ضعیف تیم ملی احساسی رفتار می‌کنند، گفت: همه مردم کارشناس نیستند که بخواهند نظر کارشناسی بدهند؛ آن‌ها چیزی را که می‌بینند، می‌گویند و انتظار هم از طرفدار بیشتر از این نیست. بنابراین عطایی حق ندارد به این موضوع خرده بگیرد و یا حتی جواب مردم را بدهد.
محمودی در پایان درخصوص ابقای کادر فنی تا المپیک پاریس هم بیان کرد: فارغ از اینکه عطایی برای تیم ملی خوب کار کرده یا بد، آنچه که اهمیت دارد درک این موضوع است که تغییر کادر فنی در این زمان ممکن نیست. شما بهترین مربی دنیا را هم بیاورید در این فرصت محدود دیگر نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد، اما بهترین کار این است که کمیته آسیب شناسی تشکیل شود تا خبره‌های این رشته به او مشاوره بدهند.

گفت وگو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار