دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
دومین روز از سی و چهارمین جشنواره فجر با نمایش پنج فیلم در کاخ جشنواره پی گرفته می‌شود،اما عمده تمرکز رسانه‌ها بر روی دو فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» و «یک شهروند معمولی» است ،اما آیا فرزاد موتمن و مجید برزگر که دو کارگردان صاحب سبک از دو نسل متفاوت هستند، می‌توانند نگاه منتقدان را جلب کنند؟

اختصاصی دیباچه: 

به گزارش دیباچه: صبح روز دوم از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مصادف با سیزده بهمن ماه 1394 با برگزاری نخستین نشست‌های نقد و بررسی همراه شد؛ «گیتا» نخستین تجربه کارگردانی مسعود مددی، «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه و «نیمه شب اتفاق افتاد» اثر تینا پاکروان سه فیلم به نمایش درآمده در عصر روز نخست هستند که در صبح روز دوم مورد نقد قرار می‌گیرند.

دیباچه-سودای سیمرغ




پس از نقد این سه فیلم، با فاصله‌ای اندک نمایش فیلم‌های روز دوم آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه قبلی، نمایش‌های روز دوم با فیلم مستند «مجتبی» به کارگردانی محمدحسن دامن‌زن آغاز می‌شود؛ رویه‌ای که در روزهای آتی نیز استمرار خواهد داشت و هر روز آپارات کاخ جشنواره با پخش مستند، روشن خواهد شد.

سپس فیلم سینمایی «یک شهروند معمولی» به کارگردانی مجید برزگر در بخش هنروتجربه به نمایش در خواهد آمد که احتمالاً با اقبال نسبی مواجه خواهد شد. در ادامه «جشن تولد» نخستین اثر عباس لاجوردی به عنوان سومین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره در بخش نگاه نو رونمایی خواهد شد.

از ساعت 21 نوبت به اکران‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره می‌رسد و «دلبری» اثر سیدجلال دهقانی اشکذری و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد موتمن به نمایش در خواهند آمد. فرزاد موتمن کارگردان توانمند و صاحب سبک سینمای ایران ظاهراً این بار برخلاف آثار پیشینش، یک فیلم حادثه‌ای را خلق کرده و به همین دلیل بسیاری منتشر رونمایی از این اثر هستند.


 نتایج شمارش آرای مردمی فیلم های به نمایش در آمده بخش سودای سیمرغ در اولین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی منتشر شد که تعداد آرای شمارش شده در جدول انتشار یافته گنجانده نشده است. طبق داوری انجام گرفته در روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه فیلم های (به ترتیب حروف الفبا) «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «ایستاده درغبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی، «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک نژاد و «آدت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در ردیف بهترین فیلم ها از نگاه تماشاگران قرار گرفته است.

زهرا تمکین
برچسب ها: دیباچه ، جشنواره ، 5 فیلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳