دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۲۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
در مراسم رونمایی از مجموعه آثار هنرمند در موزه سینما عنوان شد
دیباچه: عصر امروز آيين رونمايي از مجموعه آثار پوران درخشنده در موزه سينما برگزار شد.



به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه در اين مراسم حجت‌الله ايوبي، مسعود جعفري جوزاني، رضا ناجي، حبيب الله كاسه ساز، مصطفي ابطحي، اكرم محمدي، سحر جعفري جوزاني، حسين فرحبخش، ابوالحسن داوودي، جمشيد هاشم‌پور، حبيب كاوش و فرهاد اصلاني حضور داشتند.

در ابتداي اين مراسم مسعود جعفري جوزاني به روي صحنه رفت و ضمن اينكه پوران درخشنده را از پيشتازان سينماي ايران پس از انقلاب اسلامي دانست طي سخناني گفت: پوران درخشنده هميشه با مردم بوده و هيچگاه ارتباطش با مردم را قطع نكرده است، هيچگاه ادعايي از او نديدم و او چند فيلم ساخته كه فراموش نشدني هستند.

دیباچه-درخشنده

در ادامه اين مراسم ابوالحسن داوودي با بيان اين مسأله كه با پوران درخشنده هم دانشگاهي بوده اظهار داشت: پوران درخشنده تأثير بزرگي در من گذاشت و اولين فيلم سينمايي كه مي‌خواستم بسازم و به دفتر يك مدير رفتم كه فيلمنامه‌ام را ارائه دهم او با نشان دادن فيلمنامه فيلم «رابطه» كه نوشته پوران درخشنده بود به من گفت كه سينما را خيلي دست كم گرفته‌اي، او با اشاره به فيلمنامه پوران درخشنده گفت سينما يعني اين.

در ادامه اين مراسم مصطفي ابطحي با اشاره به رونق سينما در سال جاري و فعاليت‌هاي موسسه رسانه‌هاي تصويري گفت: پوران درخشنده با سابقه‌اي بيش از 30 سال در سينما گنجينه‌اي گرانبها به سينما و جامعه ايران تحويل داده است.

بنا بر اين گزارش حجت‌الله ايوبي در ادامه به روي صحنه آمد و با اشاره به حال و هواي خوب اين روزهاي سينماي ايران خطاب به پوران درخشنده گفت: شما زبان گوياي آسيب‌هاي اجتماعي با نگاه مادرانه هستيد. اگر ذهنمان بانوان فيلمساز سينماي ايران را مرور كنيم به افرادي قدرتمند و مقاوم مي‌رسيم. كساني كه خودشان بودند و خودشان ماندن هميشه ماندگار خواهند بود.

در ادامه پوران درخشنده به روي صحنه آمد و طي سخناني اظهار داشت: در دهه 90 اتفاقاتي خوبي در حال رخ دادن براي سينماي ايران است. ما فيلمسازها بايد بتوانيم فيلم بسازيم و مردم فيلم‌هايمان را ببينند، در غير اينصورت فيلم ساختن ما چه فايده‌اي مي‌تواند داشته باشد؟

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخوردهای خصمانه با سینماگران گفت: من 9 سال در سینما فیلم نساختم چون درباره موضوعی فیلم ساخته بودم که به مذاق بعضی ها خوش نیامد. در آن مدت به کارهای پژوهشی و تدریسم پرداختم. وقتی هم دوباره به سینما برگشتم و رویای خیس را ساختم شرایطی برایش به وجود آمد که تنها در یک سالن به نمایش درآمد . چرا باید وضع این طور باشد؟ چرا نباید من فیلمساز بتوانم بدون دغدغه فیلمم را بسازم و نگران این نباشم که فلان صحنه حذف می شود؟ چرا نباید صدا و سیما فیلم های من را نمایش بدهد؟ مگر موضوع این فیلم ها چیزی غیر از واقعیت های اجتماعی ماست؟

وي افزود: من هيچگاه از جايي براي ساخت فيلم سفارش نگرفتم، سفارش دهنده‌هاي من همان مردم جامعه بوده‌اند. خواسته من مشخص است و من دلم براي جامعه‌ام مي‌سوزد.

در پايان اين مراسم هنرمندان حاضر در آيين رونمايي از مجموعه آثار پوران درخشنده پوستر طراحي شده براي اين مجموعه را امضا كردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با حجت‌الاسلام "شهاب مرادی "

رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

۱۷:۳۴  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳