جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۰۱۱
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
به بهانه همکاری دوباره جیمز کامرون و کیت وینسلت پس از موفقیت فیلم «تایتانیک»
قرار است جیمز کامرون کارگردان فیلم معروف «تایتانیک» در همکاری دوباره اش با کیت وینسلت فیلم تازه اش «آواتار» را بسازد؛ همین موضوع بهانه ای است برای پرداختن به 5 زوج مشهور و موفق هنری سینمای جهان

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، کیت وینسلت بازیگر مطرح سینمای هالیوود پس از فیلم معروف «تایتانیک» در مجموعه جدید فیلم‌های «آواتار» دوباره مقابل دوربین «جیمز کامرون» می‌رود تا این دومین همکاری آنها باشد و شاید در آینده ای نزدیک در همکاری های دیگر به زوج هنری موفق سینما تبدیل شوند.

 همین موضوع بهانه ای است برای پرداختن به برخی از موفق ترین زوجهای هنری سینمای جهان از دوران کلاسیک تا مدرن.

پس از آنکه سینما جایگاه والای خود را در میان مردم پیدا کرد هنرمندان زیادی در همکاری های زیادی تبدیل به زوج های شده اند. در سینمای کلاسیک لورر و هاردی دو بازیگر سینمای کمدی هستند که به عنوان مشهورترین زوج های هنری به حساب می آیند.

اما همکاری های دوسویه و مکرر، فقط به بازیگران تعلق ندارد و این رابطه دوستانه میان کارگردان ها و بازیگران نیز وجود دارد و برخی از این هنرمندان همکاری خود را در آثار دیگر تکرار کرده اند و در میان مخاطبان به زوج های موفق هنری تبدیل شده اند.

این زوجهای موفق چه کسانی هستند و در چه برهه ای با هم همکاری کرده اند و نام آثار آنها چیست؟

5 زوج  هنری موفق سینمای جهان چه کسانی هستند؟+جزییات


1-«آلفرد هیچکاک» و «کری گرانت»

آلفرد هیچکاک، سلطان ژانر دلهره و جنایی است که طی 60 سال بیشتر از 50 فیلم ساخت و بیشتر فیلمهای او از آثار مطرح سینما هستند. 

با اینکه جیمی استوارت را بازیگر مهمترین فیلمهای هیچکاک می دانند؛ اما زوج هنری او کری گرانت بود و آلفرد هیچکاک بخشی از سالهای فعالیتش را با او همکاری کرد.

کری گرانت در فیلمهای «سوء ظن»، «بدنام»، «شمال از شمال غربی» و «گرفتن یک دزد» مقابل دوربین آلفرد هیچکاک رفت و بازیگر مورد علاقه او بود.


2-جان فورد (کارگردان) و جان وین (بازیگر)

جان فورد کارگردان سینمای وسترن است که در سال 1984 به دنیا آمد و در سال 1973 از دنیا رفت. جان فورد طی سالهای زندگی اش بیش از چهل فیلم ساخت که «دلیجان»، «جویندگان»، «چقدر دره من سبز بود» از بقیه مشهورترند. 

جان فورد یکی از رکوردداران اسکار است و پنج بار نامزد دریافت این جایزه شده است.

جان فورد و جان وین بازیگر مطرح سینمای وسترن بیش از پنجاه سال درکنار یکدیگر به فعالیت خود در سینما ادامه دادند. این دو هنرمند در 21 فیلم با هم همکاری داشتند.


3-جان هیوستون (کارگردان) و همفری بوگارت (بازیگر)

جان هیوستون، کارگردان سینما و اهل آمریکا است که در سال 1906 زاده شد و در سال 1987 از دنیا رفت. 

جان هیوستون طی سالهای فعالیتش در سینما بیش از37 فیلم سینمایی را جلوی دوربین برد که از بیشتر آنها بهترین های سینمای کلاسیک هستند.

هیوستون طی دوران فعالیت ۴۶ ساله‌ اش، ۱۵ بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد که دو بار آن را به خانه برد.

در میان فیلمهای جان هیوستون، «شاهین مالت» «گنج‌های سیرامادره»، «جنگل آسفالت»، «مولن روژ» و «ناجورها» از بقیه مشهورترند.

همفری بوگارت بازیگر سینما که یکی از ستارگان سینمای کلاسیک به حساب می آید با اینکه طی سالهای زندگی اش حدود 20 فیلم بازی کرد و فیلم «کازابلانکا» ساخته مایکل کورتیز معروف ترین اثر اوست، اما با فیلمهای جان هیوستون ماندگار شد. 

بوگارت برای بازی در «ملکه آفریقا» ساخته جان هیوستون جایزه اسکار را برد و پس از آن در فیلمهای «شاهین مالت» و «گنج‌های سی‌یرامادره» باز هم با او همکاری کرد.

در مجموع بوگارت در شش فیلم مقابل دوربین جان هیوستون رفت که علاوه بر فیلم‌های اشاره شده شامل «کی لارگو»، «شیطان را بران» و «گذر از اقیانوس آرام» نیز می‌شود؛ در واقع بوگارت و هیوستون نه تنها دو همکار سینمایی بلکه دو دوست بسیار نزدیک نیز بودند و همواره و به صراحت به تحسین یکدیگر می‌پرداختند تا جایی که هیوستون، بوگارت را فردی "غیرقابل جایگزین" معرفی می‌کرد.


4-مارتین اسکورسیزی (کارگردان) و رابرت دنیرو (بازیگر)

مارتین اسکورسیزی، کارگردان صاحب نام آمریکایی که آثار مطرحی در کارنامه خود دارد بیشترین همکاری را با رابرت دنیرو داشته است. 

اسکورسیزی در سال 1973 زمانی که قصد داشت «خیابان های پایین شهر» را بسازد، رابرت را برای نقش اول فیلمش انتخاب کرد و این همکاری تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو در فیلمهای «راننده تاکسی»، «نیویورک نیویورک»، «گاو خشمگین»، «سلطان کمدی»، «رفقای خوب»، «تنگه وحشت» و «کازینو» و فیلم کوتاه «آزمون بازیگری» باهم همکاری کرده اند و رابرت دنیرو برای در فیلم «گاو خشمگین» که در آن نقش بوکسور معروف، جیک لاموتا را بازی  کرد، برنده جایزه اسکار بازیگری شد.

«مرد ایرلندی» آخرین  همکاری این دو بازیگر است. «مرد ایرلندی» هنوز در مرحله تولید قرار دارد و نهمین همکاری این زوج موفق به حساب می آید.

البته باید گفت مارتین اسکورسیزی از لئونادرو دی کاپریو بازیگر سرشناس هالیوود نیز در چند اثر سینمای اش استفاده کرده، اما رابرت دنیرو در این روند همکاری همچنان رکوردار است.


5-تیم برتون (کارگردان) و جانی دپ (بازیگر)

تیم برتون، کارگردان معاصر سینما است و تا کنون فیلمهای مطرح «ادوارد دست قیچی»، «کابوس قبل از کریسمس»، «اسلیپی هالو»، «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت»، «بتمن، بازگشت «بتمن»، «چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی» و «آلیس در سرزمین عجایب» را کارگردانی کرده است.

می توان گفت جانی دپ و تیم برتون یکی از زوجهای موفق سینما به حساب می آیند. جانی دپ با اینکه به خاطر بازی در فیلمهای کارگردان های دیگر به شهرت رسیده، اما بهترین نقش هایش را در فیلم های تیم برتون ایفا کرده است.

«چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «اسلیپی هالو»، «سوئینی تاد»، «آلیس در سرزمین عجایب» و «سایه‌های تاریک» فیلم‌هایی هستند که موفقیت های خود را موفق تیم برتون و جانی دپ هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲