پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۳۵۹
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
سینمای هالیوود همچنان به تولید انبوه آثار سینمایی ادامه می دهد؛ اما طبق جدول «باکس آفیس» پرفروشترین ها و محبوب ترین های هالیوود کدامند و چقدر فروخته اند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فروش آثار سینمای هالیوود در سایر نقاط دنیا ادامه دارد و در جدول «باکس آفیس» این هفته فیلم «ماشینها3» در صدر است و «زن شگفت انگیز» بالاخره پس از چند هفته به رده دوم جدول رفته است.

«همه نگاه ها به من» که درباره زندگی توپاک شکور خواننده رپ است نیز در رده سوم جدول است و آخرین فیلم «هنگام شب می آید» است. اثری ترسناک که دو هفته از اکرانش می گذرد.

بهترین های هفته در «باکس آفیس» کدام فیلم ها هستند؟


1-«ماشین ها 3»

فیلم «ماشین‌ها ۳»، جدیدترین ساخته‌ استودیوی پیکسار است که در آغاز اکران نزدیک به 54 میلیون دلار فروخته و در مجموع درآمد جهانی ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار درآمد داشته است.

گفتنی است که مجموعه فیلمهای «ماشین‌ها» از طریق فروش اسباب بازی ها و محصولات جانبی کسب درآمد می کند.

فیلم «ماشین‌ها ۳» اگرچه شانزدهمین فیلم از ۱۸ فیلم پیکسار است که اکرانش را با صدرنشینی شروع کرده؛ اما یکی از کم‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ پیکسار را داشته است. در واقع از ۱۸ فیلم پیکسار، فقط چهار فیلم پایین‌تر از «ماشین‌ها ۳» قرار می‌گیرند که دوتا از آنها «داستان اسباب‌بازی» و «زندگی یک حشره» هستند.


2-«زن شگفت‌انگیز»،

فیلم «زن شگفت‌انگیز»، اثری ابرقهرمانی است به کارگردانی پتی جنکینز که در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

سناریوی این فیلم بر اساس شخصیتی به همین نام از «دی‌سی کامیکس» به رشته تحریر درآمده است. «زن شگفت‌انگیز» به عنوان چهارمین قسمت از فیلم‌های دنیای سینمایی «دی‌سی کامیکس» به شمار می‌رود.

این فیلم زن شگفت‌انگیز نخستین اثر سینمایی جداگانه از این شخصیت است که بر روی پرده‌های سینما رفته است. لازم است ذکر شود که این شخصیت در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) نیز حضور داشت.

«زن شگفت‌انگیز» در رده‌ی دوم بهترین هفته‌های سوم فیلم‌های برادران وارنر قرار می‌گیرد و پشت سر «اونجرز» (۵۵ میلیون دلار)، «مرد عنکبوتی» (۴۵ میلیون) و «شوالیه‌ی تاریکی» (۴۲ میلیون) در رده‌ی چهارم بهترین هفته‌های سوم فیلم‌های ابرقهرمانی قرار می‌گیرد.

«زن شگفت‌انگیز» طی سه هفته اکران نزدیک به 275 میلیون دلار فروخته است.


3-«همه نگاه ها به من»

فیلم «همه نگاه‌ها به من» به کارگردانی بنی بوم، محصول جدید «لاینزگیت» و «سامیت» است که از جمعه گذشته در بیش از 2470 سالن سینما روی پرده رفت و به دنبال استقبال غیرمنتظره انتظار تماشاگران به فروشی برابر با 27.1 میلیون دلار دست یافت.

«همه نگاه‌ها به من» روایتگر سرنوشت تراژیک توپاک شکور خواننده و آهنگساز نامدار موسیقی رپ امریکا است که در سن 25 سالگی به ضرب گلوله کشته شد.

اسم این فیلم از چهارمین آلبوم توپاک به نام «همه نگاه‌ها به من» گرفته شده و دمتریوس شیپ جونیور نقش این خواننده رپ را بازی می کند. لورن کوهن، جمی هکتور، اینی ایلانزا دیگر بازیگران این فیلم هستند.


4-«مویایی»

فیلم «مومیایی»، اثری است به کارگردانی الکس کورتزمن با بازی تام کروز، سوفیا بوتلا، آنابل والیس، جیک جانسون، کورتنی بی. ونس و راسل کرو.

فیلم اکشن «مومیایی» نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام است که در سال ۱۹۹۹ تولید شده است.

داستان فیلم در مورد یک شاهدخت باستانی (سوفیا بوتلا) در مصر باستان است که در یک دخمه، در عمق یک بیابان بزرگ دفن شده است. این شاهزاده که سرنوشتش ناعادلانه از او گرفته شده، به دنبال خروج تابوتش توسط گروهی از محققین، در عصر حاضر بیدار می‌شود و با خودش شرارتی باستانی فراتر از درک بشر به ارمغان می‌آورد. این شاهزاده با بیدار شدنش، از شن‌های داغ بیابان‌های خاورمیانه سوغاتی عجیب و وحشتناک برای مردم لندن امروز می‌برد و پنجره‌ای جدید رو به دنیای خدایان و هیولاها باز می‌کند.

فیلم «مومیایی» طی دو هفته اکران نزدیک به 57 میلیون دلار فروخته است.


5-«47 متر پایین تر»

«47 متر پایین تر»، فیلمی ترسناک است به کارگردانی یوهانس رابرتس که بازیگرانی چون مندی مور، کلر هولت، یانی گلمن، کریس جی.جانسون، سانتیاگو سگورا، متیو موداین در آن ایفای نقش می کنند.

در فیلم «47 متر پایین تر» دو خواهر به نام‌های لیزا (مندی مور) و کیت (کلر هولت) تصمیم می‌گیرند تا عازم سفری به مکزیک جهت غواصی بشوند. در حالی که در آن آب پر از کوسه‌های وحشی است. کیت این کار را می‌خواهد برای هیجان کوسه‌ها انجام دهد ولی لیزا برای اینکه دوست پسرش دل او را شکسته و می‌خواهد با این کار حال و هوای خود را عوض کند. آنها سوار بر قایقی به کاپیتانی تیلور (متیو موداین) می‌شوند. اوج ترس و برانگیختگی آنها وقتی است که متوجه می‌شوند که یک کوسه در فاصله ۲۰ فوتی آنها در حال شنا کردن و نزدیک شدن است.

فیلم «47 متر پایین تر» طی 1 هفته اکران نزدیک به 12 میلیون دلار فروخته است.


6-« دزدان دریایی کاراییب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند»

فیلم «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» فیلمی است به کارگردانی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ که جانی دپ، جفری راش، خاویر باردم، کوین مک‌نالی، اورلاندو بلوم، کایا اسکودلاریو و گلشیفته فراهانی در آن ایفای نقش می کنند.

در فیلم «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند»، کاپیتان سالازار دشمن قدیمی جک اسپارو، به همراه خدمهٔ اشباحش توانسته از مثلث برمودا فرار کند و حالا دارد دزدان دریایی را به قتل می‌رساند. جک اسپارو هم برای غلبه بر سالازار دنبال نیزه اسطوره‌ای خدایان دریاست تا کنترل دریا را بر دست گیرد و علیه سالازار از آن استفاده کند.

این فیلم پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است و 4 هفته اکران 150 میلیون دلار فروخته است.


7-«شب سخت»

فیلم «شب سخت» یک کمدی بزرگسالانه و زنانه است که لوسیا آنیلو کارگردانی اش کرده و بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون، کیت مک‌کینون، جیلیان بل و ایلانا گلیزر در آن ایفای نقش می کنند.

فیلم «شب سخت» روایتگر زندگی چند دختر است که می خواهند شبی را در میامی بگذرانند؛ اما پس از کشته شدن یک مرد، شب آنان به کابوس تبدیل می شود.

فیلم «شب سخت» طی یک هفته اکران 8 میلیون دلار فروخته است.


8-« کاپیتان زیر شلواری: اولین فیلم حماسی»

فیلم «کاپیتان زیرشلواری» نخستین فیلم حماسی، پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی است که دیوید سورن آنرا کارگردانی کرده است. این فیلم بر اساس مجموعه رمان‌های کودکانه‌ای به همین نام توسط داو پیلکی ساخته شده است.

اد هلمز، کوین هارت، نیک کرول، توماس میدلدیچ، جوردن پیل و کریستن شال صداپیشگیان انیمیشن «کاپیتان زیر شلواری» هستند و تهیه کنندگی آنرا دریمووکس انیمیشن و اسکلاستیک اینترتینمنت انجام داده‌اند.

«کاپیتان زیرشلواری» طی 3 هفته اکران نزدیک به 58 میلیون دلار فروخته است.


9-« نگهبانان کهکشان بخش 2»

«نگهبانان کهکشان ۲»، فیلمی ابرقهرمانی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان است، که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام از شرکت مارول کامیکس ساخته شده است و مارول استودیوز به عنوان تهیه‌کننده و استودیو سینمایی والت دیزنی وظیفهٔ توزیع این اثر را برعهده داشتند.

«نگهبانان کهکشان بخش ۲» به عنوان پانزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و دنباله‌ای بر فیلم نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی همچون کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، مایکل روکر، کارن گیلان، سین گان، الیزابت دبیکی، پام کلمنتیئف و کرت راسل ایفای نقش می‌کنند.

فیلم «نگهبانان کهکشان ۲» طی 7 هفته اکران نزدیک به 375 میلیون دلار فروخته است.


10-«هنگام شب می آید»

فیلم «هنگام شب می آید» اثری ترسناک است به کارگردانی تری ادوارد شولدز که دیدن آن به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

«هنگام شب می آید» درباره خانه ای متروک و غیرطبیعی است که یک مرد به همراه همسر و فرزندانش قرار است در آن زندگی کنند اما بزودی با اتفاقات ترسناکی مواجه می شوند.

این فیلم طی 2 هفته اکران 11 میلیون دلار فروخته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار